a MENÜ
Demográfiai vonatkozás

Egy kis demográfia

A sikeres marketinghez alapvető, hogy tisztában legyünk az elérni kívánt célcsoport tagjainak szokásaival.

A QR kód kampányok során csakúgy, mint minden más marketing tevékenységnél elengedhetetlen a célcsoportunk ismerete.
A QR kód megalkotásakor a fejlesztők még bizonyára nem gondolták, hogy kódjuk használata ilyen rohamléptekben fog terjedni. A demográfiai szegmensben az arányok és a felhasználói szokások azonban eltérőek. Ezeket a sajátosságokat is érdemes figyelembe venni a kezdeti tervezés során.

Kimutatások szerint a QR kódot leolvasó felhasználóknak átlagosan csaknem a kétharmada férfi és mindössze 36% nő. Habár minden korcsoportban a férfiak a gyakoribb QR kód használók, az arányok változók. A 18 éven aluliak körében viszont csaknem kiegyenlített a helyzet, habár egy picit, 53%-47% arányban ekkor is a férfiak javára billen a mérleg. A 18-24 illetve 25-34 éves korosztályok estében 60%-40% az arány. Ahogy haladunk tovább az idősebb korcsoportok felé a szakadék egyre nagyobb lesz a két nem közt, mígnem az 55 év felettieknél már a nők mindössze 28%-a olvas le QR kódot.

A korosztályokat vizsgálva további érdekességeket figyelhetünk meg. A 18 év alatti fiatalok körében nem túl elterjedt a QR kód, mindössze 6% használja és a 18-24 éves korosztályban is mindössze 13%-át adja az összes kódolvasásnak. A leolvasások legnagyobb része a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező (egyben a megfelelő technikai színvonalú készülékekkel a legnagyobb arányban rendelkező) 25-34, 35-44 és 45-54 éves korosztályok adják.

Készülékhasználati szokásokkal együtt egészen részletes vásárlói, illetve fogyasztói magatartás-minták rajzolódnak ki, melyek további támpontokat nyújtanak a minél sikeresebb QR kód kampány tervezéséhez.
Felmérések szerint a QR kódot használók 57%-a Android operációs rendszerű készüléket használ. Rájuk többségében jellemző, hogy közösségi vélemény formálók, szeretnek olvasni és rendszerint komoly, fizetőképes vásárlók.
Ezzel szemben a QR kódot használók 40%-a használt iPhone készüléket. Az Apple tábor tagjaira pedig jellemző a zene, autók és fitnesz iránti érdeklődés, valamint ők is nagy vásárlóerővel rendelkeznek.

További elemzések és arányszámok idecitálása nélkül is jól látszik, mennyire fontos a célcsoportunk alapos ismerete és milyen sok mindenre következtethetünk a QR kód megnyitások alapján nyert statisztikai adatokból.

Egy kis demográfia

Qr-kód készítés - mobilkód generátor. QR-kód generálás gyorsan és egyszerűen!

Üzemeltető: Server Line Kft. - © Minden jog fenntartva!