A fenti bevezetőből bizonyára azonnal világossá válik a qr-kódok szerepe a kommunikációs elemek sorában. Egyszerűen azért szükséges ennek a kis „négyzethálónak” az alkalmazása, mert az okosmobil készülékek felhasználóinak száma folyamatosan nő, és valószínűleg a növekedési tetőpont (már ha lesz ilyen…) elérésével is megmarad ezen platform létjogosultsága.
Az internet már lassan nem a mindennapok része, hanem a minden perceké. Ki vagyunk szolgáltatva a felhőben tárolt adatoknak, a gyors információelérés kényelmének – és persze az erre épülő információéhségnek. Ebből következően a net már zsebben lapul és egy-egy figyelemfelkeltő reklámüzenetet azonnal kiszolgál. A kód olyan eszköze mindennek, mely a könnyebbséget még könnyebbé teszi.
Célzott üzeneteink tehát azonnal elérhetővé és használhatóvá teszik ajánlatainkat, hirdetményeinket szinte bármely platformról, mely a qr-kódot hordozza. Csak egy kattintás a qr-kód olvasóval és a kívánt tartalom már töltődik is ügyfeleink számára, mindenfajta gépelés vagy memorizált honlapcím nélkül.
Üzleti kreativítással a kódokat kombinálhatjuk is, azaz célzott kampányokat küldhetünk csatába leendő vásárlóink figyelmének magragadásáért. A kódok célcsoport szerinti publikálása olyan versenyelőnyt eredményezhet, mely a „megszemélyesített üzenetek” hiányában haszontalan holtszórást eredményezne.
A qr-kód a ma és a holnap marketingeszköze éppúgy, mint azon mobilhonlapok, melyek kiszolgálják a látogatók információéhségét. Kapcsoljuk hát össze a kellemeset a hasznossal!