a MENÜ
A qr kód már általános kommunikációs eszköz

A QR kód napjainkban

A qr-kódok szerepe és használata egyre inkább céltudatos, vállalati kommunikációs elemként funkcionál.

Mint az a rövid, demográfiai kitekintést bemutató cikkünkből is kiderül, a qr-kódok szerepe és használata egyre inkább céltudatos, vállalati kommunikációs elemként funkcionál.
A cégek – egyéni vállalkozásoktól a nagyobb vállalatokig – felismerték, hogy a qr-kóddal a szokványos digitális-névjegykártya szerepkörön kívül már jóval távlatibb lehetőségeket valósíthatnak meg, legyen szó reklámüzenetről, felhasználóbarát-szerepről vagy akár tudatos, fogyasztói figyelemterelésről.

A Magyarországon kívüli fejlett piaci szereplők – főként Amerika – a qr-kód használatát illetően nálunk, magyaroknál lényegesen előrébb járnak a felhasználás terén. Ez bizonyára az okosmobilok elterjedési ütemének is betudható, hiszen nálunk csak az utóbbi egy-két évben nőtt ugrásszerűen ezen eszközök felhasználóinak száma. A folyamatos készülékfejlesztés és fogyasztás-ösztönzés eredményeként pedig a növekedés még inkább nyilvánvaló tendenciává válik.
A leolvasó eszközök tulajdonlása terén tehát az itthoni helyzet is kedvezően alakul, mivel egyre több felhasználó csatlakozik az „okos-eszközök” birtokosainak táborához. Ezzel és a kóddal pedig olyan ütőkártya kerül a marketingesek kezébe, amely kiszélesíti és összefoghatja a vállalati üzenetek és eladástechnikai lehetőségek módját.
Az okostelefonok fő funkciója már régen nem csupán a telefonálás, hiszen a net rengeteg kommunikációs platformot kínál, és persze az informálódás gyors és látványos szerepét – a mobil-honlapokat. Akinek okostelefonja van, az „okoshonlapot” kap – és mi sem célszerűbb az URL címek begépelgetésénél, mint az azonnal felismerhető és scannelhető qr-kód. Ebből következően, a kódok felhasználása és alkalmazási szokása nő, egyre több helyen találkozunk a nemrégiben még „rejtélyesnek” tűnő kis négyzetek halmazával.
Mindezt már csak a kódok design-ja tetézi, hiszen logó, háttérkép, mintázat, színezet… belesimítja a készülő megjelenítő felület környezetébe.

A helyzet láthatóan biztató és feltétlenül megér annyit, hogy kihasználjuk a ma benne rejlő lehetőségeket. A technológiai innováció olyan húzóerő a marketing számára, mely a megszokott és jól kitaposott ösvényeket „információs szupersztrádává” változtatva alakítja át jelent. Itt a lehetőség tehát egy magasabb fokozatba kapcsolni és a qr-kód készítés adta előnyöket kihasználni!

A QR kód napjainkban

Qr-kód készítés - mobilkód generátor. QR-kód generálás gyorsan és egyszerűen!

Üzemeltető: Server Line Kft. - © Minden jog fenntartva!